Crazy Vegas!

1 oktober 2018 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Amerika is tot nu toe toch wel het land van de grote contrasten hoor. Waar ik in LA het ene moment in een straat met kasten van huizen reed, rij ik nog geen kwart mijl later alweer door een achterbuurt. In Vegas zijn de contrasten ook groot. In de schaduw zie je de zwervers liggen die de zon vermijden, terwijl je in de casino's opgepimpte types ziet rondlopen. Je kent het wel: dames met superstrakke, korte jurkjes, enorm decolleté en torenhoge hakken. Not my cup of tea, maar zeker leuk om te zien; de wannabee celebs.

Na thuis maandenlang online een spelletje te hebben gespeeld waarmee je punten kon winnen, had ik de gewonnen punten omgezet in een echte prijs: een kaartje voor een Cirque du soleil show. Op mijn 1e avond in Vegas was het dan zover, ik ging de show Love zien. Deze show gaat over the Beatles en 90 minuten lang werden de oude hits van dit viertal ons om de oren gesmeten. Niet alleen de muziek was gaaf, de kostuums, de dansers in de trapezes, de aankleding, de special effects, alles was (op z'n Amerikaans) A-MA-ZING!!! Wat een geweldig begin van mijn Vegas trip!

Het is hier trouwens fucking heet! Wel 100 graden ofzo! Ja, Fahrenheit dan hè? In Celcius is dat ongeveer 37 graden. Nog steeds erg warm dus. Daarom besluit ik dat ik m'n jetlag maar positief ga inzetten door vroeg op pad te gaan op m'n 2e dag in Vegas, als het nog niet zo snikheet is. Dan kan ik op het heetst van de dag mooi een siesta doen en dan 's avonds opnieuw op pad. Zonder concreet plan ben ik dus op pad gegaan en ik kan niet anders concluderen dan dat je het hier gewoon niet niet leuk kunt vinden. Overal zijn grote en absurde gebouwen; in de vorm van de Eifeltoren, een piramide, een kleurrijk kasteel, een gebouw waarin New York (incl vrijheidsbeeld) is nagebootst, je kunt het zo gek niet bedenken of het staat in Vegas. Je kunt zelfs met een achtbaan tussen al die gekke gebouwen door sjezen (niet gedaan want dames doen dat niet, of bedoel ik watjes i.p.v. dames?!). Op elke straathoek schalt muziek uit een speaker en de kleurrijke neonreclames zijn overal te zien. Kleurtjes, lampjes, glittertjes, ja dan ben ik natuurlijk al verkocht.

Terwijl ik door de hitte wandel vergaap ik me aan alles wat er te zien is. En dan spot ik ineens een heuse 4 etages tellende M&M's shop. Oke, ik ben nieuwsgierig, daar moet ik even binnen kijken. Terwijl ik de shop inloop word ik meteen vrolijk (nog meer dan ik al was uiteraard), wat hebben ze hier leuke dingen! Op een poster zie ik staan: "The M-files; the candy is out there". Hoe grappig is dat?! Ik hou ervan! Je kunt er kleding krijgen, snoepautomaatjes, keycords, naja eigenlijk kun je er gewoon alles kopen, maar wel allemaal met afbeeldingen van M&M's natuurlijk. Terwijl ik daar aan het rondsneupen ben struikel ik nog bijna over de borsten van een vrouw voor me. Jemig hé, kan er nog meer decolleté buitenboord hangen?! Ook dat is dus Vegas.

Ik heb een zwak voor kitscherige (souvenirs), dus uiteraard koop ik iets: een grote mok. Leuk leuk! Ook hier in Vegas geldt trouwens dat je het ene moment in de drukte loopt, om even later ergens achteraf uit te komen waar je omringd wordt door enkele zwervers, oke dat was wel een beetje creepy. Al moet gezegd worden dat ze niks doen verder hoor. Misschien is dat juist wel het punt waarom ze zwervend zijn? Naja das een ander verhaal! Onderweg naar m'n hotel kijk ik nog even bij het grote (alsof iets in de VS klein is) Bellagio hotel. Er is binnen een Sigfried & Roy garden met o.a. een levensgrote tijger (nee geen echte hoor) en ik bewonder de welbekende fonteinshow, die echt heel leuk is. Ik spot nog even een huwelijksaanzoek (het kan hier echt niet gek genoeg).

En als ik bijna bij m'n hotel ben, zie ik een Amerikaanse diner. Hmmm, ja laat ik maar wat gaan eten. Als ik binnenkom krijg ik meteen een lach op m'n gezicht. Het is een typische 50's diner met bijbehorend meubilair en muziek. Ik ga, net zoals in de film, aan de bar zitten en bestel een burger, fries and a milkshake. Tja, je moet het wel goed doen natuurlijk. Als de (verse) milkshake mét slagroom geserveerd wordt, realiseer ik me dat hier mijn calorieën voor de rest van de week in zitten. Jeeeeeeeeemig dat ding is groooooot!!! Naja, ik heb ruim 6 km gelopen én er zitten verse aardbeien in.. tja je moet iets om het naar jezelf te kunnen verkopen. De ober stelt zichzelf erg enthousiast voor aan me (iets wat hier vrij gebruikelijk is) en ik merk algauw dat deze jongen alles gaat doen om een hoge tip te krijgen, hij is extreem aardig, behulpzaam en ik word overspoeld met servetjes, rietjes en nog een literbeker water. Want ik had natuurlijk nog niet genoeg aan m'n milkshake?! Het is een vermakelijke tafereel om naar te kijken en ik geniet van elke minuut dat ik daar zit.

Na mijn siësta ga ik opnieuw op pad; Vegas by night! Nu het donker is geworden zie je overal de neon lichten flikkeren, er is muziek, drukte, rariteiten, kortom: ik vermaak me uitstekend. Ik kijk m'n ogen weer uit! Zwervers overal, wat toch ergens indrukwekkend blijft ofzo. Schaars geklede dames zijn er ook weer. En er is een man die schalt: "do you wanna see titties? Free titties!!". Okeeee... nou nee die hoef ik niet te zien, ook niet als ze gratis zijn. Na in een hotel te zijn geweest waar men Venetië in het klein heeft nagebootst (ja echt!!), pak ik de bus naar de Stratosphere. Dat schijnt een gigantische toren te zijn, uiteraard weer horend bij een hotel. Daar aangekomen en het bewonderd te hebben wil ik eigenlijk wel de bus weer terug pakken, maar de bushalte is onvindbaar! Omdat ik inmiddels behoorlijk moe ben geworden van het vele lopen en alle indrukken, besluit ik dan toch maar richting hotel te gaan lopen i.p.v. op zoek te gaan naar de verstopte bushalte. Terwijl ik loop en een weddingchapel passeer besef ik me dat ik inmiddels dichtbij downtown ben en ver vanaf de strip. Het is hier rustiger, donker en de toeristen hebben plaats gemaakt voor vage types. Ik word aangesproken door een man die voor me wil gaan dansen, gelukkig kan ik hem afwimpelen! Na een tijdje lopen vind ik toch nog een andere bushalte. Als ik eenmaal in de bus zit ben ik toch enigszins opgelucht. Ik moet dus echt goed op blijven letten waar ik me begeef blijkt maar weer.

Dag 3 in het oh zo crazy paradise! Vandaag vroeg op, m'n wekker gaat en ik moet me haasten. Het lijkt wel een maandagochtend! Oh wacht, dat is het ook, met als grote verschil dat ik niet naar m'n werk hoef, maar opgehaald word om een ATV tocht door de Mojave desert te gaan maken. Eenmaal in de bus hoor ik achter mij mensen in het Nederlands praten. Hé, mede-landgenoten! Al snel raak ik met ze aan de praat, je voelt je in het buitenland nu eenmaal snel verbonden met landgenoten. Het is een gezelschap van 5 en zij zijn hier op een "werktrip". Het klikt, dus we kletsen gezellig en trekken de rest van de dag redelijk veel met elkaar op. Alleen reizen is niet zo erg, je ontmoet hartstikke snel nieuwe mensen! Zo heb ik inmiddels al 2 uitnodigingen gekregen; eentje om Dallas te komen bezoeken en eentje om naar de Filippijnen te gaan. Hoe leuk is dat?!

Nadat we onderweg de Hoover Dam bezocht hebben, komen we na anderhalf uur aan in Arizona. Geheel onverwacht worden we vooraf aan onze echte tocht in een monstertruck gestopt waar we een vet coole rit mee maken over het terrein. Het lawaai is oorverdovend, we spinnen rondjes en gaan als een speer over het terrein. Ik schater het uit, whaaaaaah wat is dit leuk!

Oke nu dan echt op de ATV! In een colonne rijden we door de hitte van de woestijn, over onverharde paden, door grote stofwolken en met een schitterend uitzicht. Als we echt even flink het gas erop mogen zetten, racen we met 40 km per uur door de bochten. It's a bumpy ride! Maar zo awesome! Ik word hier zo blij van dat ik af en toe gil van blijdschap! Halverwege komen we aan bij de Colorado river. Waar we het afgelopen uur alleen maar droge, ruige en dorre landschapen zagen, popt daar ineens een helderblauw water voor ons op. Waaaaauw!!! Nadat enkelen al een duik hebben genomen, besluit ik in een impuls met kleren en al het water in te duiken. Whaaaah, dat voelde goed! Nog een keer! Zeiknat kom ik weer uit het water, maar dat geeft niks. Het is zo heet hier dat de zon me wel opdroogt. Nadat we weer terug zijn bij de opstapplaats krijgen we, heel verrassend en origineel ahum..., een burger, friet en een megabeker cola. Nadat ik weer terug ben in m'n hotel na een lange dag vol indrukken, besef ik me hoe tof deze dag was! Ik heb mensen ontmoet uit Frankrijk, Canada, Texas en natuurlijk ons eigen kikkerlandje én dat gecombineerd met een te gekke trip. PS: wil je de foto's ook zien? Kijk dan in het album met de titel: Crazy Vegas

1. Hennie:
    2 oktober 2018
    Wat een belevenissen Cynthia , een mooi verhaal!
  2. Cynthia:
    2 oktober 2018
    Wat leuk dat je em alweer gelezen hebt! Het waren idd bijzondere belevenissen :) Nog 1 dagje Vegas te gaan!
  3. Esther:
    2 oktober 2018
    Wat een verhaal!😃😂 Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Nog maar ff lekker genieten daar.
  4. Bart:
    2 oktober 2018
    Weer een leuk verhaal Cynthia indrukken zat lees ik. als een typche Amerikanese koffie mok ziet. Maak even een foto hee voorzichtig hè ik volg je weer. Groetjes Bart
  5. Cynthia:
    2 oktober 2018
    @ Esther, haha ja het is een heel verhaal, maar je maakt hier ook zoveel mee! Het is onmogelijk om je hier te vervelen ;)

@ Bart, dankje! Ja indrukken zat, ik raad iedereen aan om ooit eens Las Vegas te bezoeken :) Als ik er een zie, maak ik een foto voor je!
  6. Claudia:
    2 oktober 2018
    Wow! Wat gaaf! Fantastisch om te lezen je reisblog! Leuk dat je je trip op deze manier deelt met ons! Las Vegas staat ook nog op mijn lijst! Geniet ervan en vergeet niet om naar starbucks te gaan (als je van koffie houd) koffie in de US is zooo heerlijk! Bom vol calorieën maar hè het is vakantie 🤣
  7. Cynthia:
    3 oktober 2018
    @ Claudia, tnx! Leuk om te horen :) En je moet echt Vegas bezoeken, some day, het is hier zo fantastisch, je gaat het zeker leuk vinden! Starbucks zit hier idd op elke hoek, ik ben echter helaas niet zo'n koffiefan, maar misschien pak ik nog een cappuccino ;) En idd, ik kom sowieso 2 kilo zwaarder thuis🙈😂 Maar het is vakantie idd ;)